KARİYER GELİŞTİRME UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Başarılı Kariyerin Tanımı

Başarılı Kariyerin Tanımı

Başarı bir yolculuktur. Bugünkü başarı tanımınız 1, 5 veya 10 yıl sonra; hayatınızın geldiği noktaya ve o sırada sizin için önemli olanın ne olduğuna bağlı olarak değişebilir. Başarının çok farklı türleri ve bileşenleri de vardır. Büyük ve küçük başarıyı, uzun vadeli ve kısa vadeli başarıyı vb. tanımlayabilirsiniz. Başarı mutlaka son varış noktası anlamına gelmez, başarı yaşam boyu devam eden bir büyüme ve öğrenme sürecidir.

Neden Çalışıyorsunuz?

Bunlardan bazıları sizin nedenlerinize uyabilir ve başarı tanımınızı şekillendirmeye yardımcı olabilir. •  Geçinmek için 
•  Çok para kazanmak için
•  Başkalarına yardımcı olmak için
•  Adımı tarihe yazdırmak için
•  Seyahat etmek için
•  Ünlü olmak için
•  Beceri geliştirmek için
•  Yeni şeyler öğrenmek için
•  Uzmanlaşmak için
•  Kişisel amaçlarımı gerçekleştirmek için
•  Dünyayı daha iyi bir yer yapmak için

Başarı istiyorsanız, hayatta peşinden koştuğunuz her şey gibi, kendinizi ona adamalısınız. Onu yazıya dökmekle başlayın, başarılı kariyerin sizin için ne anlama geldiğini belirleyin. Bunu bir kariyer planına çevirmek bile isteyebilirsiniz. Çok ayrıntılı olmasına gerek yok. Kariyer hedeflerinizin genel hatları ve onlara ulaşmak için atmanız gereken adımlar olabilir. Yalnızca birkaç fikir yazıp çekmecenin bir köşesine fırlatmayın. Elinizin altında tutun. Planınız, devam eden bir çalışma olsun. Yılda en az iki kez onu çıkarıp güncelleyin. Son olarak, en önemlisi, eyleme geçin.

Başarı planı

•  Başarıyı tanımlayın
•  Yazıya dökün
•  Kendinizi adayın
•  Plan yapın
•  Eyleme geçin

Bugünün iş dünyası
Dışarıda akıllı pek çok kişi var. Siz de onlardan birisiniz. Araştırıcı olmak ve iş dünyasında olup biteni takip etmek önemlidir. Ne kadar fazla bilirseniz, değişime o kadar iyi uyum sağlayıp hazırlıklı olursunuz. 

Rekabet etmek için size avantaj sağlayan becerilere ihtiyacınız var. İşverenler, dinleme, bilgisayar kullanabilme, iletişim/yazma, zaman yönetimi, sorun çözümü, karar verme, özdisiplin ve öğrenmeye isteklilik gibi becerilere sahip kişileri arar. İşverenler üretken, profesyonel ve işyerinde lider olmaya hazır çalışanlar ister. Beklentiler az değil, ancak biraz planlama ve çabayla bu ihtiyaçları karşılayabilirsiniz.

İşverenlerin istediği başlıca vasıflar

1. İletişim becerileri
2. Güçlü iş etiği
3. Takım çalışması becerisi
4. İnisiyatif kullanabilme
5. Kişilerarası ilişki becerileri

 

Düşünülmesi gereken bir başka husus ise, iş güvencesi ve çalışan kalıcılığının artık geçmişte kalmasıdır. Bugün, çoğu kişi aynı şirket için 30 yıl boyunca çalışmayı planlamıyor. Bu da kariyer planlarının sürekli tazelenmesini ve süreç içinde becerilerin yenilenmesini gerektirir.

 

© 2019 Manpower İnsan Kaynakları Ltd Şti. Tüm hakları saklıdır.


Ekleme tarihi: 16-04-2019 09:28:53 Güncellenme tarihi: 16-04-2019 09:59:37