KARİYER GELİŞTİRME UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Başarı Ortamını Hazırlamak

İşi aldınız. Zor kısım bitti. Yoksa yeni mi başlıyor? Üzülmeyin. Sunacak çok şeyiniz var. Unutmayın, sizi seçtiler! Başarı potansiyelinize ulaşmak için size bazı ipuçları:

İlk izlenim gerçekten önemlidir!


İşteki ilk birkaç haftanız ve ayınız başarınızda kritik önem taşır. Tanışırken el sıkışmanızdan, ekiple ilk tanıştırılmanıza kadar, kişiler sizi ölçüp biçer. Söylendiği gibi: “İlk izlenim için tek bir şansınız vardır.”

İlk günlerinizde pek çok kişiyle karşılaşacaksınız. Siz onları hatırlamayabilirsiniz, ama onlar sizi ve bıraktığınız izlenimi hatırlayacaktır. Patronunuz ve iş arkadaşlarınız, devamlılık, zamanında işi bitirmek, tavır vb. özelliklere dayanarak “tipik” davranış profilinizin ne olduğuna karar verirler. Bunlardan, ne tür bir çalışan olduğunuz varsayımını çıkarırlar.

İlk İzlenimi Oluşturanlar

•  İşe devamlılık
•  Çalışma alışkanlıkları
•   Görünüm
•  Tavır
•  Kişilik
•  Uyum sağlayabilme
•  İlgi seviyesi

İlk izlenimler uzun vadeli algı ve itibara dönüşür. Olumlu bırakılan ilk izlenimler için bu harikadır, zayıf ilk izlenimler içinse değil. Çevrenizdeki olumsuz algıları değiştirmek çok zaman ve çaba gerektirir. O yüzden her zaman ne dediğinize ve yaptığınıza dikkat edin. Biri sizi izliyor ve izlenim ediniyor olabilir.

Başarı için hızlı bir başlangıç yapın

Yeni iş ortamına geçişinizi sorunsuz ve başarılı kılmak için atabileceğiniz bazı adımlar vardır. Bu yönlendirmeleri takip etmek, birinci günden başlayarak iş arkadaşlarınızın ve patronunuzun saygı ve güvenini kazanmanıza yardımcı olacaktır.

  • Soru sorun. Varsaymayın. Af dilemektense, talimatları istemek daha kolaydır. Aldığınız yanıtları dikkatle dinleyin ve yazıya dökün. Kimse her şeyi hemen bilmenizi beklemez. Bu yüzden, rahat olun ve yardım isteyin.
  • İşe devamlılık durumunuz çok iyi olsun. Bağlılığınızı gösterin ve zaman harcayın. Erken gelin ve biraz geç çıkın –en azından iş ortamına alışıncaya kadar. Rahat bir ortamsa, programınızı ona göre ayarlayabilirsiniz. Önce kendinizi kabul ettirin. Sonunda ihtiyaç duyarsanız erken çıkabilir, öğle yemeği yiyebilir veya saatlerinizi kaydırabilirsiniz.
  • İsim ve görevleri hızla öğrenin. İnsanlar, isimlerinin bilinmesinden hoşlanır. Çok kişiyle tanıştığınız için isimleri unutursanız, tek yapmanız gereken sormak. Aklınızda tutmaya çabalayın.
  • Takım oyuncusu olun. Yardım etmeye istekli olun. İnsanlar, gruba nasıl uyum sağladığınızı görmek isteyecektir. Esnekliğiniz ve ekip başarısını önemsemeniz takdir edilecektir.
  • Hedef belirleyin. Sizden bekleneni bilin. Bilmiyorsanız, yöneticinize görev tanımınızı sorun. 30, 60 ve 90 gün içinde nerede olmanız gerektiğine dair plan isteyin. Öğrenmeniz gereken becerileri, başarmanız gereken hedefleri, tanışmanız gereken kişileri ve tamamlamanız gereken projeleri ekleyin.
  • Geri bildirim isteyin. Yeni projelerde doğru yönde olduğunuzdan emin olun. İşleri doğru yaptığınızdan ve doğru yönde ilerlediğinizden emin olmak için görüş ve yönlendirme isteyin.
  • Ortamla ilgili bilgi toplayın. Meraklı ve gözlemci olun. İş arkadaşlarınızla konuşmayı ve genel yönlendirmeleri öğrenmeyi unutmayın; buna “yazılı olmayan kurallar” da dahildir.
  • Kişisel işlerden kaçının/azaltın. Burası bir işyeri, yapmanız gereken işler var. Bu işler arasında internetten alışveriş, kişisel telefonlar, yemek rezervasyonları gibi şeyler yok. Kişisel görevleri tamamlamak için öğle aranızı veya planlanmış araları kullanın.
  • Olumlu olun. Herkes olumlu bakan biriyle çalışmak ister. İşyerine her gün hevesli gelin. İş dışındaki sorunları evde bırakın ve yapmanız gereken işe gölge düşürmesine izin vermeyin.
  • Çok bilmişlik taslamayın. Görevdeki ilk birkaç ayınız, ukala olmak için en doğru zaman değildir. İyi iş çıkarmak istiyorsunuz, ama her şeyin en doğrusunu bilirmiş gibi davranmayın. Hala öğrenecek çok şeyiniz var, her şeyi özümsemek için zamanı kullanın.
  • Uyum sağlayın. Sizi olumsuz yönde öne çıkaracak bir şey yapmayın ve söylemeyin. Bu, giydiklerinizden, öğle yemeğini yediğiniz saate, toplantıdaki davranışlara kadar her şeyde geçerlidir. Bireysellik önemlidir ama kendinize gereksiz yere dikkat çekmek istemezsiniz.
  • Şirket metin ve politikalarını okuyun: Şirketin öğrencisi olun. Kural ve düzenlemeleri öğrenin ve onlara uyun. Ayrıca, faaliyet raporu ve broşürler gibi, şirketin alışkın olmadığınız bölümlerine dair size bilgi verebilecek şirket metinlerine dikkat edin.
  • 80/20 kuralına uyun. Zamanınızın %80’inde dinleyip, %20’sinde konuşun. Çok konuşursanız, insanlar ne dediğinizi bile duymayabilir. Görüşlerinizi, size sorulmadıkça, kendinize saklayın. Duygulara değil, daha nesnel bir algı sunan araştırmalara başvurun.
  • Hep düzenli olun. Yeni şeyler öğrendikçe ve daha fazla sorumluluk aldıkça, düzenli kalabilmek için sisteminizin olması önemlidir. Dosyalama sistemi oluşturun, toplantıları yazıya dökün, proje planları yapın. İş yükünüzün altında kalmamak için ne gerekiyorsa yapın.

Ortam hazır.

En yeni ekip üyesi olmak her zaman kolay olmasa da, imkansız da değildir. Zorluklarla ve fırsatlarla karşılaşacaksınız. Her şeyden en iyi şekilde yararlanmaya bakın. Elinizden geleni yapın. Kalıcı bir olumlu etki bırakın ve çok iyi bir itibar oluşturun.

 

© 2019 Manpower İnsan Kaynakları Ltd Şti. Tüm hakları saklıdır.


Ekleme tarihi: 16-04-2019 09:31:02 Güncellenme tarihi: 16-04-2019 09:59:52